سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

علائم مشکلات کبد

 

کبد یکی از ارگانهای حیاتی بدن شماست. این تعداد بی پایان کارکردهای اساسی را انجام می دهد که برای سلامتی و عملکرد مناسب شما ضروری است. به همین ترتیب ، مهم است که بتوانیم علائم مشکلات کبدی را مشاهده کنیم. در این مقاله ، ما به بیش از هشت علائم مشکلات کبدی خواهیم پرداخت که باید از آن مراقبت کنید. در واقع ، کبد شما نقش اساسی در سلامت و عملکرد کلی شما دارد. آیا می دانید چه علائمی از مشکلات کبدی ممکن است به نظر برسد؟ برای فهمیدن بیشتر همچنان بخوانید.

باید بدانید که کبد دارای سه عملکرد اصلی است. در مرحله اول ، با از بین بردن سلول ها و سموم که دیگر مفید نیستند ، خون شما را تمیز می کند . علاوه بر این ، به ترکیب کربوهیدرات ها و لیپیدها کمک می کند و در عین حال از خونریزی نیز جلوگیری می کند. علاوه بر این ، گلیکوژن (گلوکز) را نیز ذخیره می کند. سرانجام ، کبد همچنین ویتامین های A ، D ، K و E را ذخیره می کند که برای دریافت انرژی به آنها نیاز دارید.

علائم مشکلات کبدی

علائم مشکلات کبدی

1. حالت تهوع

این اولین و بارزترین علامت یک مشکل کبدی است. ممکن است بعد از خوردن غذا بیمار شوید و یا احساس تهوع ، سرگیجه یا سنگینی در روده کنید. همچنین ، شما حتی می توانید شروع به استفراغ کنید. هنوز هم سعی کنید بیش از حد وحشت نکنید. همین علائم می تواند ناشی از چیز دیگری باشد. با این حال ، اگر این اتفاق اغلب می افتد ، از مراجعه به پزشک خود دریغ نکنید.

2. درد در قسمت بالای شکم

اغلب ، درد کبد را در قسمت بالای شکم ، درست زیر دنده های خود احساس خواهید کرد. علاوه بر این ، درد حتی می تواند راه را به پشت شما وارد کند. علاوه بر این ، شما همچنین ممکن است تب ، تورم یا احساس سوزش را تجربه کنید. اگر هر یک از این علائم احتمالی مشکلات کبدی را دارید ، به پزشک خود مراجعه کنید. این می تواند ناشی از التهاب یا کولیک صفراوی باشد.

3. زردی

زردی به عنوان تغییر رنگ پوست یا رنگ زرد ایجاد می شود که در صورت و بدن شما بسیار مشهود است . این به دلیل مقادیر زیاد صفرا در خون و بدن شماست. علاوه بر این ، می تواند ناشی از مشکلی در کبد باشد. این یکی از علائم اولیه است که بیشتر با هپاتیت مسری مسری همراه است.

4- خستگی و ضعف

هنگامی که مشکلات کبدی بوجود می آید ، طبیعی است که احساس خستگی ، خستگی و اشتهای بسیار کمی داشته باشید. در برخی موارد ، این می تواند از علل دیگری باشد و باعث شود شما از این علائم غافل شوید. چه کسی یک بار احساس خستگی یا ضعف نکرده است؟ هنوز هم ، اگر طی چند روز اتفاق بیفتد و شایع شود ، باید با پزشک خود مشورت کنید.

کشف کنید: آرتریت روماتوئید چیست؟

5. تب

در بعضی موارد ، بیماران احساس درد شکمی می کنند و احساس سنگینی ، تورم و بسیار خستگی می کنند. اگر این علائم را داشته باشید باید خیلی مراقب درجه حرارت خود باشید. اگر تب دارید ، اغلب به عفونت و التهاب اشاره دارد . به همین ترتیب ، آن را نادیده نگیرید. با پزشک مشورت کنید .

6. مدفوع با رنگ روشن

هنگام رفتن به حمام مدفوع خود را رعایت کنید. اگر رنگ آنها روشن باشد ، این به دلیل مشکل کبدی است. همچنین این احتمال وجود دارد که شما از سندرم روده تحریک پذیر رنج ببرید ، که این موضوع با مشکلات کبدی نیز همراه است.

7. خارش بدن

این به دلیل ایجاد صفرا در زیر پوست شماست. بدن شما خارش دارد و احساس ناراحتی می کنید زیرا خون شما به تمام سموم انباشته شده که کبد متوقف شده است ، واکنش نشان می دهد.

8- خونریزی و کبودی

سرانجام ، این علائم کمتر متداول است اما می تواند ناشی از مشکلات کبدی باشد. خونریزی اغلب از بینی یا کبودی بدون هیچ دلیل مشخصی مربوط به کمبود پروتئین به دلیل عملکرد ضعیف کبد است. لطفا این مورد آخر را در نظر داشته باشید.

تمام علائمی که ما از بین رفته ایم می تواند ناشی از مشکلات کبدی باشد اما پزشک شما کسی است که می تواند علت آنها را تعیین کند. به عنوان مثال ، شما می توانید بیماری کبد چرب ، التهاب ناشی از هپاتیت و غیره داشته باشید. علاوه بر این ، این علائم غالباً بسیار مشابه هستند و فقط آزمایشات پزشکی می توانند تأیید کنند که چه نوع بیماری کبدی باعث ایجاد آنها می شود.

بیشتر بدانید: مراقب تیروئید خود باشید و از کم کاری تیروئید خودداری کنید

چگونه می توانم از کبد خود مراقبت کنم؟

قلب کنگر فرنگی با لیمو صحیح شیوه زندگی و عادت های غذایی می تواند به جلوگیری از بیماری کبد کمک کند . به همین ترتیب ، توصیه می کنیم این نکات مشاوره را دنبال کنید:

  • روزانه میوه و سبزیجات مصرف کنید ، به ویژه آنهایی که به تمیز کردن کبد کمک می کنند: سیب ، کیوی ، انگور ، گیلاس ، اسفناج ، کنگر فرنگی ، مارچوبه و تربچه
  • از غذاهایی که سرخ شده یا یخ زده هستند و مقادیر زیادی پروتئین و کربوهیدرات خودداری کنید .
  • از نوشیدنی های حاوی قند و الکل خودداری کنید.
  • آنتی اکسیدان ها را مصرف کنید: پرتقال ، لیمو ، زغال اخته ، گوجه فرنگی و غیره.
  • مراقب دارویی باشید که مصرف می کنید . بسیاری از آنها می توانند آسیب کبدی ایجاد کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی