سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

شکم زن

اگر معده شما صداهای شرم آور ایجاد می کند ، احتمالاً به این دلیل است که شما غذای خود را به خوبی جویده نکردید. گازهای تولید شده توسط مواد غذایی نیمه جویده را می توان با یک چای طبیعی کاهش داد. چیزی بیش از درد گرسنگی در پشت آن وجود دارد. ممکن است فکر کنید این روش بدن شما برای گفتن غذا است. هنوز هم ممکن است فراتر از آن فراتر رود. دریابید که چه کاری می توانید هنگام بزرگ شدن معده انجام دهید .

دستگاه گوارش شما

درک رابطه بین معده و دستگاه گوارش بسیار مهم است. انجام این کار به شما کمک می کند بهتر درک کنید که چرا معده شما سر و صدایی ایجاد می کند.

دستگاه گوارش شما در واقع لوله ای طولانی است که از دهان به دهانه شما می رود. این یک سیستم بسیار ساده است اما وقتی در بسیاری از اعضای بدن خود عامل می شوید پیچیده تر می شود. انقباضات عضلانی (به نام پریستالیس ) غذای شما را هضم کرده و آن را از طریق بدن خود منتقل می کند. این انقباضات همچنین به بدن شما کمک می کند تا مایعات را با مواد جامد و اسیدهای معده مخلوط کند.

بیشتر دستگاههای گوارشی دستگاه گوارش شماست که معده شما را با مایعات آن مخلوط می کند. هوای تولید شده با انقباضات روده شما شروع به شکوفایی می کند و صدای قابل توجهی را ایجاد می کند. این صداها را می توان در هر زمان حتی وقتی گرسنه نیستید تولید کرد . تفاوت در این است که وقتی شکم شما پر است ، این صداها کمتر قابل درک هستند.

بنابراین ، اگر معده شما خالی است ، چرا دستگاه گوارش شما منقبض شده است؟ تقریباً دو ساعت قبل از خالی شدن شکم ، شروع به تولید هورمونهای خاصی می کند. این هورمون ها سیستم عصبی را تحریک کرده و پیامی را به مغز شما ارسال می کنند تا بیشتر بخورید. مغز با دستور شروع انقباضات ، به این سیگنالها پاسخ می دهد. سپس ، انقباضات خالی شدن معده شما به پایان می رسد و حتی ممکن است نشانه های دیگری از گرسنگی را تحریک کند ، بنابراین می خواهید دوباره بخورید.

چه عواملی باعث ایجاد بیش از حد معده می شوند؟

هر آنچه که قبلاً بحث کرده ایم فعالیت عادی است. هنگامی که معده شما بیش از حد بزرگ می شود ، نه تنها می تواند بر سلامتی شما بلکه در روند هضم شما تأثیر بگذارد. این اغلب بدون دلیل اتفاق می افتد. علاوه بر این ، سر و صداهای بیش از حد ممکن است ناشی از گرسنگی باشد.

رژیم های غذایی سخت

اگر در طول روز یا شب کمتر از چیزی که به آن عادت کرده اید ، می خورید ، ممکن است دستگاه گوارش شما را گیج کند . رژیم های غذایی سخت می توانند اغلب شامل غذاهایی باشند که مواد مغذی خاصی دارند و یا کالری بالایی دارند. علاوه بر این ، آنها ممکن است باعث رشد بیش از حد معده شوند ، زیرا غذا سریعتر هضم می شود و باعث گرسنگی می شود.

نوشیدنی بدون الکل

مخلوط گازها و هوا در داخل معده شما نیز می تواند باعث بروز این صداها شود. اگر در حال نوشیدن نوشابه یا نوشیدنی های گازدار دیگری هستید ، تعداد حباب های دستگاه گوارش را افزایش می دهید. در نتیجه حباب ها می توانند پاپ شوند و صداهای معده ایجاد کنند. هنگامی که بدن شما نمی تواند هوای اضافی را به طور طبیعی از بین ببرد یا از بین ببرد ، این روند در دستگاه گوارش شما اتفاق می افتد. خیلی سریع غذا خوردن یا بلعیدن هوا به همراه غذای شما نیز می تواند همین اتفاق را ایجاد کند.

عدم تحمل غذا

لاکتوز موجود در شیر ، ماست ، کرم و پنیر رایج ترین عدم تحمل مواد غذایی است. هنگامی که در شکم شما خیلی طولانی باقی بماند ، باکتری های موجود می توانند در سیستم شما گاز و حباب اضافی تولید کنند . شما همیشه باید از هر غذایی که تحمل آن را بر حذر دارید اجتناب کنید.

زخم ها

زخم ها در دستگاه گوارش شما نیز می تواند یک دلیل باشد. در واقع ، تنها تفاوت در زمان و میزان هوای موجود در سیستم شما است. این وضعیت اغلب همراه با درد و ناراحتی است و هیچ ارتباطی با گرسنگی ندارد . برای رفع این مسئله باید رژیم خود را تنظیم کنید.

علائم سندرم روده تحریک پذیر

علائم این اختلال مشابه علائم زخم است. علاوه بر ایجاد شکم در معده ، باعث ایجاد درد شدید پس از خوردن برخی غذاهای خاص نیز می شود.

تصویر آبی روده بزرگ

کنترل شکم های معده

هنگامی که ارتباط مستقیمی با یک وضعیت پزشکی نداشته باشد ، می توانید کارهای خاصی برای کنترل یا تسکین آن انجام دهید:

  • غذای خود را به خوبی جوید. هنگامی که بدن شما مواد جامد و مایعات موجود در معده شما را ترکیب می کند ، گاز کمتری تولید می شود.
  • بعد از غذا چای مانند نوعی نعناع میل کنید که می تواند به رفع مشکلات معده کمک کند.
  • هنگام غذا خوردن زیاد نفس نکشید تا میزان هوای مصرفی کاهش یابد.
  • خوردن کمتر. میان وعده ها برای هضم ساده تر هستند و اجازه نمی دهند معده شما سیگنال های گرسنگی مغز شما را ارسال کند
  • ۹۸/۰۸/۲۲
  • hi salamati

علت صدای شکم

قار و قور شکم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی