سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

تفس کشیدن یک امر طبیعی و راحت است که همه ما در طول عمر خود، هروز و بارها آنرا انجام می دهیم. اما زمانی که تنفس دارای بوی بدی باشد، نفس کشیدن در جمع می تواند کمی آزاردهنده شود. در اواسط روز ، و نه درست بعد از مسواک زدن یا خوردن یک غذا با ادویه ، از شخصی که به او اعتماد دارید ، بخواهید تا در مورد بوی دهان شما  نظر صادقانه بدهد . اگر شک شما به بوی بد دهانتان تأیید شده وتنفس شما در جمع مشکل ساز است ، نگران نباشید. بسیاری از داروهای خانگی وجود دارد که می تواند بوی بد دهان را از بین ببرد. در این مطلب از الودکتر ، به برخی از این راهکارها پرداخته شده است.

منشأ بوی بد دهان

بوی بد دهان معمولاً در دهان منشا می گیرد ، جایی که باکتری ها همیشه وجود دارند. هنگام غذا خوردن ، مواد غذایی در دندان شما گرفتار می شوند. باکتری ها روی این مواد غذایی رشد می کنند و ترکیبات گوگرد ناخوشایند را آزاد می کنند.

شایع ترین علت بوی بد دهان بهداشت ضعیف است. اگر اغلب مسواک نزنید واز نخ دندان استفاده نکنید ، باکتریهای موجود در دهان شما به رشد خود ادامه می دهند ، و یک قشر نازک از باکتری روی پلاک دندانهای شما ایجاد می شود.

 هنگامی که حداقل دو بار در روز مسواک زده نشود ، پلاک تشکیل شده بوی ناخوشایندی ایجاد می کند و منجر به فرایند دیگری از جمله پوسیدگی دندان می شود.

همه مواد غذایی در دندان شما گیر می کنند ، اما غذاهای خاصی مانند پیاز و سیر معمولاً منجر به بوی بد دهان می شوند.

 هضم این مواد غذایی ترکیبات گوگرد را در جریان خون شما آزاد می کند. وقتی خون به ریه ها می رسد ، بر نفس شما تأثیر می گذارد.

اگرچه بیش از 90٪ موارد بوی بد دهان در دهان منشا می گیرد ، اما گاهی اوقات منبع این مشکل از جاهای دیگر بدن ایجاد می شود.

 که ممکن است در نتیجه رفلاکس اسید باشد.

 علل احتمالی دیگر شامل عفونت ها ، عوارض دیابت و نارسایی کلیوی است.

همچنین، شروع یک رژیم جدید مانند رژیم کتو ممکن است بوی نفس خاصی نیز به همراه آورد.

داروهای خانگی برای رفع بوی بد دهان

طبق مطالعات تحقیقاتی  ، بهداشت ضعیف دندان شایعترین علت بوی بد دهان است. جلوگیری از ایجاد پلاک ، کلید حفظ دهان سالم است.

 شما باید حداقل دو بار در روز (صبح و شب) دندانهای خود را با استفاده از خمیردندان فلوراید مسواک بزنید.

برای جلوگیری از پوسیدگی و بوی بد دهان ، مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی ضروری است.اما  برای جلوگیری از رشد باکتری ها بر روی مواد غذایی در دندان هایتان ، حداقل یک بار در روز مسواک بزنید.

باکتریها همچنین می توانند روی زبان جمع شوند و باعث بوی بد دهان می شوند. با استفاده از مسواک و یا یک اسکرابر مخصوص زبان ، حداقل یک بار در روز زبان خود را مسواک بزنید.

جعفری

جعفری یک داروی محبوب مردمی برای بوی بد دهان است. عطر و بوی تازه آن و کلروفیل زیاد آن نشان می دهد که می تواند خاصیت خوشبو کننده داشته باشد. منبع مطالعات معتبر نشان داده اند که جعفری می تواند به طور مؤثر با ترکیبات گوگرد مقابله کند.

برای استفاده از جعفری برای درمان بوی بد دهان ، برگهای تازه را بعد از هر وعده غذایی بجوید یا ازمکمل غذایی جعفری استفاده کنید.

آب آناناس

بسیاری از افراد معتقدند که آب آناناس سریعترین و مؤثرترین درمان برای بوی بد دهان است. در حالی که هیچ مدرک علمی برای پشتیبانی از این نظریه وجود ندارد ، گزارش های تجربی حاکی از عملکرد آن است.

بعد از هر وعده غذایی یک لیوان آب آناناس ارگانیک بنوشید .یا یک یا دو دقیقه یک برش آناناس را بجوید. همچنین لازم است به یاد داشته باشید که برای سلامت دندان ها، پس از خوردن آنانانس با  آب دهان را شستشو دهید.

آب

تحقیقات نشان می دهد که خشکی دهان اغلب باعث بوی بد دهان می شود. بزاق نقش بسیار مهمی در تمیز نگه داشتن دهان شما دارد. بدون آن ، باکتریها رشد می کنند . دهان در هنگام خواب به طور طبیعی خشک می شود ، به همین دلیل است که به طور معمول بوی بد نفس در هنگام صبح بیشتر می شود. با مرطوب نگه داشتن بدن ، از خشکی دهان جلوگیری کنید. نوشیدن آب (نوشیدنی های کافئین دار یا شیرین) در طول روز به تشویق تولید بزاق کمک خواهد کرد. حداقل مصرف 8 لیوان آب در روز را هدف گذاری کنید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی