سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

 حرکت آرام روده ها، علاوه بر ایجاد یبوست ، می تواند باعث نفخ و حرکات دردناک روده نیز شود. در مورد آن و نحوه درمان آن در این مقاله بیشتر بدانید.

یبوست و حرکت آرام روده ها باعث هضم و یبوست آهسته در افرادی که از آن رنج می برند ، می باشد. این بیماری معمولاً با تغییرات ترشحی روده انجام می شود و باعث می شود حرکات روده کندتر از حد نرمال شود و این باعث می شود مدفوع سخت شود و باعث دفع مدفوع شود .

به طور کلی ، یبوست حمل و نقل کند می تواند دلایل زیادی داشته باشد. به عنوان مثال ، اغلب مربوط به یک سبک زندگی بی تحرک و یک رژیم غذایی نادرست و کم فیبر است. حتی ممکن است ناشی از عدم تعادل یا بیماری روده باشد. این امر بسیار رایج است.

عدم امکان صحیح محافظت می تواند باعث سلامتی و سلامتی شود. بنابراین ، در این مقاله ، ما همه چیزهایی را که باید در مورد یبوست حمل و نقل کند و نحوه رفع آن توضیح دهید ، توضیح خواهیم داد.

یبوست حمل و نقل کند چیست؟

همانطور که در بالا ذکر شد ، یبوست حمل و نقل کند باعث می شود عضلات کندتر و ضعیف تر از حد معمول شود . این امر باعث می شود که حمل و نقل مدفوع بسیار کند باشد و باعث می شود مدفوع سخت تر شود. وقتی این اتفاق بیفتد ، منطقی است که یبوست وجود داشته باشد.

بیشتر بدانید: بهترین درمان طب سنتی برای رفع یبوست چیست؟

کسی که از این شرایط رنج می برد ، نمی تواند دفع کند. و وقتی این کار را کردند ، دردناک است. همچنین ، حتی ممکن است به مقعد یا روده آنها آسیب برساند. همچنین ، یبوست ترانزیت کند همراه با اتساع شکم و گاز است. در بعضی موارد به دلیل تلاشی که شخص برای تلاش برای دفع مدفوع ایجاد می کند می تواند بواسیر ایجاد کند . در حقیقت ، این افراد اغلب احساس پر شدن می کنند و حتی ممکن است به دلیل گاز روده دچار تنفس بد صبحگاهی شوند.

زنی با یبوست.

چه عواملی باعث یبوست حمل و نقل کند می شود؟

بیشتر اوقات ، این وضعیت ناشی از مواردی است که مربوط به بیماری ها مانند سن نیست. این اتفاق در افراد مسن بیشتر از افراد جوان اتفاق می افتد. به نوبه خود ، یک سبک زندگی بی تحرک نیز می تواند باعث ایجاد آن شود . در حقیقت ، این یکی از مهمترین عوامل خطر برای ایجاد یبوست حمل و نقل کند است. ورزش باعث می شود کل بدن فعال شود. همچنین به حرکت روده کمک می کند.

غذای ناسالم و عادت بد غذایی نیز یک دلیل شایع است. پیروی از رژیم غذایی کم فیبر و مایعات احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد.

همچنین لازم به ذکر است که داروهای خاصی با این مشکل به ویژه استفاده از ملین ها همراه هستند. ملین ها روده را تحریک می کنند. بنابراین ، اگر کسی آنها را برای مدت طولانی مصرف کند ، روده شما به آنها عادت می کند و اثر متضاد ایجاد می کند.

 

اگرچه کمتر شایع است ، یبوست حمل و نقل کند نیز می تواند نشانه بیماری متابولیک یا آسیب عصبی باشد. هنگامی رخ می دهد که بر روی هر یک از اعصاب تحریک کننده حرکت این اندام مانند آسیب نخاعی تأثیر بگذارد.

بازنمایی دیجیتالی از انحراف معیار.
وقتی پریستالیس تحت تأثیر قرار گیرد و کند شود ، می توانیم در مورد یبوست ترانزیت کند صحبت کنیم.

 

برای رفع آن چه می توانید انجام دهید

اولین کاری که باید در صورت رنج بردن از این مشکل انجام دهید ، مشورت با پزشک است. آنها احتمالاً تغییر رژیم غذایی یا شیوه زندگی را برای کمک به شما در حل این اختلال به طور طبیعی توصیه می کنند.

در مرحله اول ، معرفی غذاهای بیشتر سرشار از فیبر مانند میوه و سبزیجات بسیار مهم است. همچنین ، متخصصان توصیه کرده اند که مصرف لبنیات و غذاهای فرآوری شده را کاهش دهید. به همین ترتیب ، نوشیدن آب کافی نیز حائز اهمیت است.

در کنار رژیم غذایی خود باید روزانه ورزش کنید . به سادگی پیاده روی یک ساعت در روز می تواند منجر به بهبود شود. برخی از متخصصان همچنین به منظور تسهیل تخلیه مدفوع ، تغییر وضعیت خود را هنگام حمام توصیه می کنند. به عنوان مثال ، چمباتمه زدن را امتحان کنید.

اگر هنوز به ملین نیاز دارید ، باید سعی کنید از ملین های طبیعی استفاده کنید. چای سبز و میوه های خاصی مانند کیوی می تواند کمک کند. جنین نیز یک راه حل است. با این وجود ، فقط در صورت توصیه پزشک ، باید از آنها استفاده کنید.

اگرچه یبوست حمل و نقل آهسته معمولاً یک دلیل فیزیولوژیکی دارد و با اصلاحاتی کوچک مانند مواردی که در اینجا پیشنهاد کردیم قابل درمان است ، بهتر است در صورت بهبودی با پزشک خود مشورت کنید. آنها آزمایش های مربوطه را درخواست می کنند و علت اصلی را تعیین می کنند.

منبع: یبوست

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی