سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

این پسر غالباً دچار خونریزی بینی می شود.

هنگامی که خونریزی در ناحیه پشت بینی دارید ، معمولاً خونریزی از بینی بسیار نوری است که خیلی جدی نیست. هنگامی که خونریزی بینی را احساس می کنید ، باید بینی خود را با انگشتان خود وصل کرده و سر خود را به جلو تکیه دهید. اپیستاکسیس یا خونریزی خود به خود از طریق بینی می تواند دلایل زیادی داشته باشد. ممکن است مربوط به رینیت یا خشکی بینی باشد ، اما می تواند به سایر مشکلات سلامتی مانند فشار خون شریانی نیز اشاره کند. اگر به طور مرتب دچار خونریزی بینی می شوید ، باید با پزشک خانواده خود در تماس باشید.

در این مقاله برخی از شایع ترین دلایل خونریزی بینی و همچنین چند جنبه را توضیح می دهیم که برای جلوگیری از بروز اختلالات جدی تر باید در خاطر داشته باشید.

چرا دچار خونریزی بینی می شویم؟

بعضی افراد تمایل دارند به طور منظم دچار خونریزی بینی شوند. توضیح کلی این پدیده این است که خونریزی از رگ های خونی که قسمت داخلی بینی - غشای مخاطی را آبیاری می کنند ، حاصل می شود. معمولاً فقط یکی از دو سوراخ بینی به خونریزی خاتمه می یابد ، اما ممکن است خونریزی هر دو به طور همزمان انجام شود.

همچنین بخوانید: آرتریت روماتوئید چیست؟

هنگامی که خونریزی در ناحیه پشت بینی دارید ، معمولاً خونریزی از بینی بسیار نوری است که خیلی جدی نیست. این ممکن است نتیجه لمس بیش از حد به آن منطقه ، خشکی هوا یا رینیت آلرژیک باشد.

در برخی موارد نیز می تواند نشانه ای از فشار خون بالا کنترل نشده شریانی باشد. بدن ما ارگانیسم های هوشمندی هستند و آنها نشان می دهند چه مشکلی ممکن است با سیگنالهایی از جمله برخی از خونریزی های سبک رنج برده شود تا فشار خونریزی بالا داشته باشد.

همچنین مشاهده کنید: مراقب تیروئید خود باشید و از کم کاری تیروئید خودداری کنید

با این حال ، ما به شما چند مورد از دلایل احتمالی خونریزی بینی و همچنین راه های پیگیری سلامت خود را بر اساس تجربه این پدیده نشان خواهیم داد.

آسیب شناسی های جدی تر

اگرچه پزشک خانواده یا متخصص گوش ، بینی و گلو شما باید فردی باشد که براساس آزمایش انجام شود ، اما باید بدانید که کدام بیماری های دیگر شامل اپیستاکسیس در لیست علائم آنها است تا بتوانید تصمیم بگیرید که مشکل بینی شما چقدر جدی است.

همچنین بینی بینی علائم آسیب شناسی جدی زیر است:

  • بیماری کبد
  • تومورهای خوش خیم یا بدخیم
  • لوسمی

هنگام خونریزی چه باید کرد؟

هنگامی که خونریزی بینی را احساس می کنید ، باید بینی خود را با انگشتان خود وصل کرده و سر خود را به جلو تکیه دهید. مانند بسیاری از افراد توصیه نمی کنید سر خود را به عقب بکشید ، یا دراز بکشید ، زیرا هر دوی این حالت ها باعث می شود که شما خون را بلعید ، و از این امر جلوگیری می کند که بتوانید هنگام قطع خونریزی بگویید.

چند دقیقه صبر کنید و در صورت ادامه خونریزی ، به یک مرکز مراقبت فوری بروید.

اگر خونریزی متوقف شد ، چند ساعت دیگر فعالیت بدنی را متوقف کنید و مطمئن شوید که هیچگونه رقیق کننده خون یا داروهای ضد پلاکت مانند آسپرین مصرف نکنید . همچنین باید سعی کنید دماغ خود را خیلی سخت نکنید.

گذشته از مراجعه به پزشک ، در صورتی که اغلب دچار خونریزی بینی شدید ، باید توصیه های زیر را در نظر داشته باشید.

مقدار زیادی ویتامین C دریافت کنید

یکی از شایع ترین دلایل ایجاد مکرر بینی ، در صورت عدم وجود بیماری همراه ، کمبود ویتامین C در بدن شما است. این ویتامین به تقویت مویرگ های بینی کمک می کند.

ویتامین C را می توانید از غذاهای زیر دریافت کنید:

  • مرکبات مانند لیمو (از جمله پوست آن)
  • مفصل ران
  • گواوا
  • انواع توت ها
  • فلفل.
  • جعفری.
  • کیوی.
  • کلم بروکلی
  • توت فرنگی.

همچنین می توانید قرص ویتامین C را به عنوان مکمل مصرف کنید. اگر بیش از حد ویتامین C مصرف کنید ، بدن آن را به راحتی از طریق ادرار از بین می برد ، بنابراین راهی وجود ندارد که بتوانید بیش از حد از این ویتامین استفاده کنید.

اگر دچار خونریزی بینی می شوید نیاز به ویتامین C بیشتری دارید.

نمک های شوسلر

نمک Schüssler یک داروی طبیعی است که دوزهای معدنی از نظر هومیوپاتی به شما کمک می کند ، به این معنی که هیچ گونه عارضه جانبی ندارد.

این دوازده نوع نمک است که مواد معدنی مختلفی را نشان می دهد که بطور طبیعی در بدن ما وجود دارد و ما بطور روزانه از طریق مواد غذایی مصرف می کنیم. آنها نه تنها مواد معدنی مورد نیاز بدن را تأمین می کنند ، بلکه آن مواد معدنی را به درستی توزیع می کنند تا در زمان مناسب در مکان مناسب قرار بگیرند. هنگامی که به طور جداگانه مصرف می شود ، هر نمک عملکرد خاص خود را دارد ، و چند مورد وجود دارد که مخصوصاً برای معرفت توصیه می شود:

  • فسفات کلسیم (کلسیم فسفریک).
  • سولفات پتاسیم (Kalium Sulphuricum).
  • فسفات آهن (Ferrum Phosphoricum).

شما باید دو قرص را هر روز سه بار در زیر زبان خود قرار دهید در مواقعی که غذا نمی خورید ، مشروبات الکلی و یا محصولاتی با طعم قوی (آدامس ، خمیردندان) مصرف می کنید. شما باید اول صبح را بگیرید ، دومی بعد از ظهر و سوم در شب. حداقل به مدت یک ماه با این روش درمانی ادامه دهید.

ما توصیه می کنیم با یک پزشک طبیعی که می تواند درمان شما را شخصی سازی کند ، صحبت کنید و تعیین کنید که چه مدت درمان را باید دنبال کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی