سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

مراقبت از دندان ها

دندان از اعضای مهم دهان محسوب می شود و علاوه بر آن بر زیبایی چهره نیز تاثیر به سزایی دارد. اگر رسیدگی و بهداشت دندان به طور کامل صورت نگیرید مشکلات دهان و دندان شروع می گردد. به میزانی که یه این مشکلات اهمیت داده شود می تواند درمان و روند بهبود سریع تر و آسوده تر انجام شود.اما اگر این کار به تعویق انداخته شود پروسه درمان می تواند سختر و حتی دردناک تر شود.

به همین علت بهتر است علاوه بر رعایت بهداشت دندان و دهان، مراجعه به پزشک و بررسی سلامت دندان ها نیز در زمان های معین و با فاصله های کوتاه، صورت بگیرد. سالم نگه داشتن دهان ، یک تعهد روزانه است. یک متخصص بهداشت دندان می تواند به شما یاد دهد که چگونه به طور روزانه از دندان و لثه خود مراقبت کنید. علاوه بر مسواک زدن و نخ دندان ، کارهای روزمره شما می تواند شامل دهانشویه ، شستشوی دهانی و...  باشد.

جراحی برای مشکلات دندان و دهان

جراحی های دهان معمولاً برای درمان موارد جدی تر بیماری پریودنتال انجام می شود. جراحی های خاصی نیز می تواند برای جایگزینی یا رفع دندانهای از دست رفته یا شکسته ناشی از تصادف انجام شود.

جراحی فلپ

در حین جراحی فلپ ، جراح برش کوچکی در لثه ایجاد می کند تا یک قسمت از بافت را بلند کند. آنها سپس تارتار و باکتری ها را از زیر لثه ها خارج می کنند. سپس این فلپ دوباره به اطراف دندانهایتان بخیه داده می شود.

پیوند استخوان

پیوند استخوان در مواقعی که بیماری لثه باعث آسیب به استخوان اطراف ریشه دندان شما شود ضروری است. دندانپزشک استخوان آسیب دیده را با پیوند جایگزین می کند ، که می تواند از استخوان فرد ، استخوان مصنوعی یا استخوان اهدا شده ساخته شود.

پیوند بافت نرم

پیوند بافت نرم برای درمان لثه ها استفاده می شود. یک دندانپزشک یک قطعه کوچک از دهان شما را خارج می کند یا از یک بافت دهنده استفاده می کند و آن را به نواحی لثه های شما که از دست رفته است وصل می کند.

کشیدن دندان

اگر دندانپزشک شما نتواند دندان شما را با کانال ریشه یا عمل جراحی دیگری درمان کند ، احتمالاً دندان نیاز به خارج نمودن و کشیدن  دارد.

همچنین اگر دندانهای خرد شما یا مولر سوم تحت تأثیر قرار گیرند ، ممکن است نیاز به کشیدن دندان داشته باشید.

گاهی اوقات ، فک یک فرد به اندازه کافی بزرگ نیست که بتواند مجموعه سوم مولرها را در خود جای دهد. یک یا چند دندان در صورت رشد دندان عقل تحت فشار و یا تحت تأثیر قرار می گیرند.

 در صورت ایجاد درد ، التهاب یا سایر مشکلات دندانپزشک معمولاً توصیه می کند که دندانهای عقل کشیده  شوند.

بلیچینگ , سفید کردن دندان

ایمپلنت دندان

از کاشت دندان برای جایگزینی دندانهای از دست رفته که به علت بیماری یا تصادف از بین می روند استفاده می شود.

یک ایمپلنت به صورت جراحی در استخوان فک قرار می گیرد. بعد از قرار دادن ایمپلنت ، استخوانهای شما در اطراف آن رشد می کنند. این امر به osseointegration  نامیده می شود.

پس از اتمام این روند ، دندانپزشک شما دندان مصنوعی جدیدی را برای شما ایجاد می کند که با دندان های دیگر شما مطابقت دارد.

 این دندان مصنوعی به عنوان تاج شناخته می شود. تاج جدید سپس به کاشت وصل می شود. اگر بیش از یک دندان را جایگزین کنید ، دندانپزشک شما ممکن است یک پل را برای قرار دادن در دهان شما تنظیم کند. یک پل دندانپزشکی از دو تاج شکاف در دو طرف شکاف ساخته شده است که دندانهای مصنوعی را در بین خود نگه می دارند.

چه اشتباهی می تواند انجام شود؟

بیماری پریودنتال در نهایت می تواند استخوانی را که از دندان های شما پشتیبانی می کند ، تجزیه کند. این می تواند عوارض زیادی به همراه داشته باشد. برای بهداشت دندان خود به احتمال زیاد به دندانپزشکی احتیاج دارید.

خطرات و عوارض بیماری پریودنتال درمان نشده شامل موارد زیر است:

  • آبسه های دندان
  • سایر عفونت ها
  • مهاجرت دندانهای شما
  • عوارض حاملگی
  • قرار گرفتن در معرض ریشه دندانهای شما
  • سرطان دهان
  • ریزش دندان

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی