سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

بستنی پروتئین در بین مردم که به دنبال یک رژیم های غذایی سالم تر برای بهره مندی از یک  طعم شیرین هستند ، به سرعت مورد علاقه قرار گرفت. در مقایسه با بستنی سنتی ، کالری قابل توجه کمتری دارد و دارای مقدار بیشتری پروتئین در هر وعده است. با این حال ، ممکن است تعجب کنید که مزایای سلامتی این محصول محبوب می تواند عادت مصرف زیاد آنرا برای شما  به دنبال داشته باشد. در این مقاله به مزایا و مشکلات جانبی بستنی پروتئینی می پردازیم و یک دستور العمل ساده برای تهیه آن در خانه ارائه می دهیم.

بستنی پروتئینی چیست؟

بستنی پروتئین به عنوان یک جایگزین سالم برای بستنی معمولی به بازار عرضه می شود.

این بستنی به طور کلی از نظر پروتئین و کالری پایین تر از بستنی معمولی است ، و این یک گزینه محبوب در بین مصرف کنندگانی است که سلامتی برای آنها مهم است.

بیشتر مارک ها برای کاهش کالری و اضافه کردن قند از شیرین کننده های کم کالری استفاده می کنند.

آنها همچنین معمولاً حاوی 8-20 گرم پروتئین در هر قطعه (473 میلی لیتر) از منابعی مانند کنسانتره پروتئین شیر یا پروتئین آب پنیر هستند.

علاوه بر این ، با اضافه کردن برخی از گونه های فیبر برای تقویت احساس سیر بودن ، و  پروبیوتیک که ترکیباتی را تشکیل می دهند که به رشد باکتری های مفید روده کمک می کند ارزش غذایی این بستنی را بالا می برند .

بیشتر بدانید: بستنی کم چرب خانگی با طعم موز و توت فرنگی

مزایای بستنی پروتئینی

بستنی پروتئین ممکن است به چندین مزیت سلامتی مبتنی بر شواهد مرتبط باشد.

پروتئین بالایی دارد

همانطور که از نام آن پیداست ، این بستنی از نظر پروتئین نسبتاً زیاد است.

ومقدار دقیق آن می تواند متفاوت باشد ، بیشتر مارکها بین 8 تا 22 گرم حاوی این ماده مغذی در هر بشقاب (473 میلی لیتر) یا 2-6 گرم در هر وعده بسته بندی است .

پروتئین برای بسیاری از جنبه های سلامت شما از جمله عملکرد رگ های خونی ، سلامت ایمنی و ترمیم بافت ها مهم است.

چگونه بستنی میوه ای درست کنید؟

همچنین نقش مهمی در عضله سازی دارد ، به همین دلیل توصیه می شود بعد از تمرینات ورزشی مقاومتی ؛ به عنوان یک منبع خوب از پروتئین ؛ از آن مصرف کنید تا نتایج  بهینه ای را مشاهده  کنید .

به ویژه پروتئین آب پنیر یک ماده رایج در بسیاری از محصولات بستنی پروتئین است.

مطالعات نشان می دهد که پروتئین آب پنیر می تواند باعث تقویت رشد عضلات ، کاهش وزن و بهبودی عضلات بعد از کار شود .

بستنی پروتیین کم کالری است

بستنی پروتئین در مقایسه با انواع معمولی از نظر کالری بسیار کم است.در حالی که بستنی سنتی می تواند حدود 137 کالری را به ازای هر 1/2 فنجان (66 گرم) داشته باشد  ، بیشتر انواع بستنی پروتئین حاوی کمتر از نیمی از این مقدار است .

اگر به دنبال کاهش وزن هستید آن می تواند برای شما فوق العاده مفید باشد ، زیرا کاهش کالری شما می تواند یک استراتژی مؤثر برای مدیریت وزن باشد.

طبق یک بررسی بزرگ از 34 مطالعه ، رژیم غذایی کم کالری ممکن است به طور متوسط ​​8٪ در طی 3 تا 12 ماه در کاهش وزن موثر باشد .

با این وجود ، غذاهای کم کالری مانند بستنی پروتئین باید با یک رژیم غذایی سالم همراه  شوند تا در کاهش وزن حداکثری موثر بوده  و نتایج طولانی مدت را حفظ کنند.

خطرات احتمالی جانبی

اگرچه بستنی پروتئین مزایای مختلفی دارد ، اما ممکن است به دلیل استفاده از شکر عوارضی نیز داشته باشد.

در اکثر انواع بستنی های پروتئینی از الکل های قندی و شیرین کننده های طبیعی مانند استویا استفاده می شود تا به کاهش کالری آنها کمک کند.

با این حال ، بسیاری از مارکها هنوز حاوی حدود 1-8 گرم شکر اضافه شده در هر وعده هستند.

اگرچه شکر آن  به طور قابل توجهی کمتر از بستنی معمولی است که ممکن است حاوی دو برابر یا حتی سه برابر این مقدار باشد ، اما شکر اضافه شده هنوزهم می تواند به سلامتی شما آسیب برساند.

مطالعات نشان می دهد که مصرف قند اضافه شده می تواند در تعدادی از بیماریهای مزمن از جمله چاقی ، بیماری قلبی ، دیابت و مشکلات کبدی نقش داشته باشد .

درجدیدترین رهنمودهای رژیم غذایی برای آمریکایی ها توصیه می شود مصرف قند اضافه شده را به کمتر از 10٪ از کل کالری روزانه خود محدود کنند ، که برابر با حدود 50 گرم در روز در رژیم های 2000 کالری است .

خوردن حتی یک یا دو وعده بستنی پروتئین در روز می تواند مقدار قابل توجهی شکر به رژیم غذایی شما اضافه کند ، به همین دلیل است که تعدیل مصرف برای شما کاملاً ضروری است

بیشتر بدانید: چرا باید از شی باتر استفاده کنیم؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی